გაკვეთილისთემა | მიხეილჯავახიშვილის ,,ეშმაკისქვა’’ |
სწავლებისსაფეხური | მე–8 კლასი |
საგანი | ქართული ენადალიტერატურა |
პედაგოგი | ხათუნა ლარცულიანი |
მოსწავლეთარაოდენობა | 6 მოსწავლე |
ე.ს.გ.მისაღწევიშედეგი | მოსწავლეებიაანალიზებს ტექსტშიასახულპრობლემას.საგაკვეთილოპროცესშიაქტიურადმოსწავლეთაჩართვა.თემების,იდეებისთუპრობლემატიკისმიზნით.მოსწავლეისმენსდაკრიტიკულადაფასებსსაჯაროგამოსვლას,მსჯელობსარგუმენტებისმოშველიებით,ლოგიკურად,თანმიმდევრულად,ლაკონურად. |
წინარეცოდნა | მ.ჯავახიშვილისბიოგრაფია.გ.ლეონიძის ,,მარიტა’’ |
გაკვეთლისმსვლელობა შეფასებისსაგანი | A) ფაზ ა/გამოწვევა .მისალმება .მოთელვა ვსვამკითხვას.რაგანწყობით, როგორიგრძნობითშემოხვედითგაკვეთილზე? .შესწავლილინაწარმოებისგანწყობასროგორეთანხმებათქვენიგანწყობა? .გახსენებითხომარდაგვეწყო? ვახსენებთპერსონაჟებსადასიუჟეტურრკალს. პერსონაჟები სიუჟეტურირკალი v სოფიო; სოფიოსსახე; v დათა; სახადისოფელში; v სოლო; დათა ,,მგლისლეკვი’’; v ქვრივი; სოლოუნებისყოფო; v დედაბერი; დამნაშავეთაგათავიუფლება; v ხალხი; შურისძიება. v დაასდედა. იხსენებენეტაპობრივადტექსტს.იწყებაშინაარსისრეალიზება. კითხვა:რაარისნაწარმოებისმთავარიპრობლემა? ხატავენსქემას. ფაქტი მიზეზი ქურდობა; ყველამყველაფერიიცისმაგრამვერამბობს; ქვრივისმკვლელობა; უსამართლობა; სოფლის,,სამართალი’’; შურისძიება; სოფიოსსიკვდილი‘; დაისაჯაუფლისგან; ხალხსშერცხვათავისისაქციელის. მიხვდარომგონებაცხოველურმაინსტიქტმადაუბინდა გამოსავალი სამართლიანობისაღდგენა; ზნეობრივიაღზრდა; ხალხმაგონებისკარნახითუნდაიმოქმედესდაარა ინსტიქტით; საჭიროანებისყოფა,რათაარგაითქვიფო; კანონიუნდაკანონობდეს; არშეგვეშინდესბოროტებისწინააღმდეგბრძოლის. B ფაზა კონსტრუირება პარალელისგავლებისმიზნითპროექტორითვრთავსლაიდ–შოუსსფილმიდან,,ნატვრისხე’ კერძოდ,მარიტასდასჯისეპიზოდი. ბავშვებსსთხოვსმასწავლებელიწყვილებშიიმსჯელონ რასაერთოდაგანსხვავებააქვთმარიტასდადათას. მუშაობენვენისდიაგრამაზე მარიტა დათა ეეე სი სი ს იკეთი ვინარისისერთადერთიადამიანი,ვინცგაავებულბრბოშივერ ითქვიფებადაიმადრჩება ,,ვინცარის“,ვისთვისაცდათა ,,მგლისლეკვი“ კიარა, არამედ..... v რაგრძნობაამოძრავებდაბრბოს? შურისძიება–როგორიაიგი? რაიწვევსმას? თქვენროგორმოიქცევით,ესგრძნობა თუდაგეუფლათ? ადგენენასოციაციურრუკას–შურისძიება ბოროტება ცუდი გრძნობა უსამართლობა სამაგიეროსგადახდის სურვილი ეშმაკისეული C ფაზა რეფლექსია მასწავლებელი კიდევ ეთხელ სთხოვსთვალი გადაავლონმათმიერშესრულებულსამუშაოს. მასწავლებელიკლასსყოფსჯგუფებად .დაურიგდებათმის მიერმომზადებულიბარათები. 1– ლი ჯგუფი – უნდაჩაექოლათთუ არა დათა? რატომ? მე–2 ჯგუფი––რომელიდანაშაულიუფროსაშინელია–დათას მიერ ,თუხალხისმიერ ჩადენილი? რატომ? მე–3 ჯგუფი–რაპრინციპებითუნდაიცხოვროსსაზოგადოებამ,რომბრბოსსამართალიარამოქმედდეს? პრეზენტაციებს აკეთებსლიდერიჯგუფიდან. საშინაოდაველება: სამართალითუდანაშაულიმ.ჯავახიშვილის ,,ეშმაკისქვა“–ში მასწავლებელიაფასებსმოსწავლეებსწინასწარგაცნობილიშეფასებისრუბრიკისმიხედვით. გამოყენებულიიქნამუშაობისფორმები:ინდივიდუალური, ჯგუფური,კლასთანმუშაობა. |
Комментариев нет:
Отправить комментарий